Урок английского языка в 6 классе
Цель: обобщить знания по теме ”Здоровье”.
Задачи:
1. Развитие умения догадываться о значении слова по словообразованию, развитие логического мышления, развитие способности соотносить, развитие умения работать в парах и группах.
2. Воспитание уважительного отношения к себе и окружающим, бережному отношения к своему здоровью, профилактика здорового образа жизни.
3. Совершенствование лексических и грамматических навыков говорения.
Ход урока:
- Оргмомент.
- Good morning!
How are you?
Who is on duty today?
Today we have unusual lesson. We have guests. Lets try to work well.
- Фонетическая зарядка.
- Look at the blackboard. These are two columns: illnesses and parts of body.
- And on my table you can see sheets of paper with names of illnesses and parts of body. Come here, take a sheet pf paper, read and stick on the blackboard on the right columns.
Words: appendicitis, feet, teeth, the flu, a backache, legs, a forehead, a stomachache, shoulders, a cold, arms, a neck, a head, a toothache, a headache.
- Речевая зарядка.
- Ask each other: How often do you…?
- Обобщение изученного. Работа в рабочей тетради.
- And now open your AB, page 30, ex.3 (new AB – p.78 ex.2)
- Read the task, please.
- What must we do?
We'll draw a monster.
Do you want?
________ and ________ go to the blackboard.
(учащиеся говорят сколько чего нужно нарисовать у монстра)
Дети рисуют на доске. Учитель задает вопросы:
– ________, do you like it?
– Is it a boy or a girl?
– What is his name?
– How old is he?
– Has he got a sister or a brother?
–________ do you like your monster?
– What is his name?
– Where is he from?
– How old is he?
Thanks! Sit down, please.
- Ex. 6 p.31 (new AB ex.6 p.79) – read the rule, please.
When we use must and when we use should?
- What must we do if we have a headache? (take tablets) What else can we use? (home medicine). P.32 ex.7 (?)
At home you did a project ”Home medicine in my country”. Who wants to tell us about it?
(выступление детей с защитой проектов)
- Подведение итогов:
- How do we form names of illnesses from names of parts of body?
- When we use should and when we use must?
- Дополнительное задание:
How many words can you unscramble?
R A E T H – HEART
E A H D – HEAD
Y E E –EYE
K C B A – BACK
R S U H O D L E - SHOULDER
Комментариев нет:
Отправить комментарий